Тест з державної мови

Корисні поради

Авторизація
  • Ретельно перевіряйте свої персональні дані.
  • Під час першої авторизації в системі іспитування написання ваших персональних даних підтягується автоматично з КЕП (цифрового підпису), Bank ID або Дія.Підпис, тому якщо дані містять помилку, не продовжуйте авторизацію та зверніться до відповідного надавача цих послуг. Інакше, неправильне написання персональних даних згодом буде перенесено й до сертифіката. 
  • На самому іспиті авторизація ні чим не відрізняється від авторизації при реєстрації вдома, проте іноді можуть виникати тимчасові технічні проблеми, тому, про всяк випадок, переконливо радимо подбати про запасний спосіб авторизації.
Уважність
  • До місця складання іспиту варто прийти завчасно, оскільки після початку іспитової сесії ви не зможете потрапити на іспитовий майданчик.
  • На іспит візьміть із собою документ, який посвідчує особу (паспорт, посвідка, водійські права, електронний паспорт у застосунку Дія).
  • Для авторизації в іспитовій системі потрібен пристрій з даними КЕП (Файловий носій, Токен, Хмарне сховище, Bank ID, Дія.Підпис). 
  • Під час складання іспиту мобільний пристрій треба перевести в режим «Політ».
  • Починати іспит можна тільки після команди інструктора про початок тестування.
  • При виникненні технічних проблем під час проходження іспиту необхідно звертатися до інструктора, піднявши руку, зберігаючи спокій і тишу.
  • Контролюйте час до закінчення іспиту у вікні монітора іспитової платформи у правому верхньому куті.
  • У завданнях, де потрібно вставити пропущені літери, перед тим, як це робити, обов'язково перевіряйте клавіатуру, а саме Caps Lock - регістр має значення, оскільки деякі слова починаються з великої літери.
  • По завершенні виконання кожного завдання не забувайте натискати на кнопку «Відправити».
  • Не поспішайте натискати кнопку «Завершити тест», перегляньте ще раз список запитань (щоб не залишилось запитань без відповідей, позначених «Х»).
  • Після виконання останнього завдання натискайте кнопку «Завершити тест».
  • Щоб дізнатися про результати тестування, натисніть на кнопку «Прогрес», розташовану праворуч на екрані монітора.
  • Після завершення тестування підніміть руку, щоб Вас побачив інструктор і допоміг перейти до наступної частини іспиту.
  • Не покидайте місце складання іспиту (іспитову аудиторію) поки не перевірите у своєму електронному кабінеті, на вкладці "Прогрес", збережену копію виконаної роботи. Зокрема, переконайтесь, що всі частини іспиту збережені належним чином: "Культура мови та читання" (тести) і "Монолог".
  • Не забудьте витягнути з комп’ютера флеш-носій із даними КЕП після завершення іспиту.
  • Також переконливо радимо уважно ознайомитись із частими запитаннями і відповідями на них.
Монолог

У рішеннях Національної комісії зі стандартів державної мови, часто йдеться про такі порушення (помилки) в усній частині (монолог):
  • Порушення принципу доброчесності
    Під час виголошення монологу претендент повинен сидіти так, щоб упродовж усього часу мовлення було повністю видно його обличчя та дивитися в камеру; не читати, а виголошувати монолог.
    Якщо в екзаменаторів будуть підстави вважати, що претендент читає заздалегідь заготовлений текст або не виконав вищевказаних вимог, таку відповідь вони оцінять «негативно», виставляючи за всіма критеріями «0» балів.
    Під час монологу не можна якимось чином ідентифікувати себе, тобто категорично заборонено називати свої персональні дані, де і ким працювали, працюєте або хочете працювати. Екзаменатор не повинен знати кого саме він оцінює, тому цілком достатньо просто привітатися, назвати одну вибрану тему, з двох запропонованих, і далі висловити власну думку на цю тему, і в кінці попрощатися.
Правила привітання:
Доброго ранку! Добрий день! Добрий вечір! - правильно.
Доброї доби! Доброго дня! - НЕПРАВИЛЬНО.
  • Не виголосив монолог
    Після завершення запису, не покидаючи іспитової аудиторії, обов'язково перевіряєте свій монолог, як він записався, чи є звук і відео. Тільки після того, як усе перевірили можна йти з іспиту. Якщо, наприклад, слабий звук, або інші технічні проблеми, можна відразу ж записати свій монолог повторно.
  • Зневіра / відмова
    Вірте у себе, не думайте, що монолог вас не врятує і ви не склали. Поки є шанс то потрібно йти до кінця, пам'ятайте, що за монолог можна отримати максимум 30%. Ті, хто оцінює монолог, не бачать ваш результат за тести, оцінка за монолог від цього ніяк не залежить.
    Аналізуючи рішення Комісії, можна зробити висновок, що дехто з учасників маючи непогані шанси успішно скласти іспит, чомусь не повірив у себе, склавши руки... - прикро.
  • Не на тему / інша тема
    Екзаменатори, які оцінюють ваш монолог, бачать які саме дві теми монологу вам випали, тому потрібно говорити виключно по тій одній темі, яку ви вибрали з двох випадкових, стараючись при цьому висловлювати свою особисту думку. Перед записом монологу, уважно прочитайте назву теми, подумайте, що ви можете сказати. Багато інструкторів на іспиті взагалі забороняють користуватися чистими аркушами та ручками, оскільки під час запису відео потрібно дивитися весь час прямо в камеру, неопускаючи вниз очі.
  • Обсяг / час
    Обсяг висловлювання – 15 – 20 речень. Оптимальна тривалість монологу становить до 5 хвилин, але загалом дається 10 хвилин для того, щоб встигнути подумати про що говорити, підготуватись до запису налаштувавши камеру, мікрофон, і в кінці запису потрібно відправити записаний файл на сервер та перевірити якість звуку/зображення. 
  • Правила / поради
    Коли закінчите відповідь, натисніть “Завершити запис”. Після успішного завантаження Ви побачите записаний відеофайл і зможете переглянути його.
    Якщо відеофайл виявиться дуже великим, а з'єднання з інтернетом – повільним, то браузер може повідомити, що сторінка не відповідає. Натискайте "Зачекати" (можливо, кілька разів), доки сторінка не передасть файл на сервер.

    Важливо!!!
    Якщо Ви не побачили записаний відеофайл у кінці виконання цього завдання, то зверніться до інструктора!  
    Після виконання завдання цієї частини іспиту натисніть угорі кнопку "Завершити іспит", а тоді кнопку "Так, завершити іспит".

    Зверніть увагу!!!
    Оцінка за монолог з'явиться тільки після того, як екзаменатори перевірять Вашу роботу.

    Радимо потренуватись перед іспитом у виголошенні монологу перед дзеркалом або записуючи себе на камеру телефона вибравши одну з тем монологу. З текстами (зразками) готових монологів можна ознайомитись в мобільному додатку "Тест з державної мови".
 
Що робити якщо трапився технічний збій?

Якщо не вдалося зберегти якусь частину іспиту, то потрібно терміново повідомити про це інструктора.
Інструктор повинен невідкладно зв’язатися з відповідальною особою Комісії.
У разі підтвердження відповідальною особою факту некоректного збереження іспитової роботи, про який повідомляє інструктор, ви отримаєте додатковий час (до 10 хвилин) для завершення іспиту.
Будь-яке апелювання до технічних проблем у роботі автоматизованої системи іспитування і/або інтернет-зв’язку на конкретній локації можливе лише під час складання іспиту. Усі покликання в скаргах на так званий «технічний збій» братимуть до уваги лише за умови їх належного підтвердження.

Що робити якщо не склав іспит?
 
Ті особи які не склали іспит, мають право на повторну реєстрацію аж через 4 місяці з дати іспиту. Якщо в особистому кабінеті досі "висить" стара заява, і через це не вдається подати нову, то потрібно заповнити текстове поле - коментар до старої заяви, про те, що прошу дати мені можливість зареєструватися повторно на іспит після 4 місяців. В результаті, працівник комісії протягом кількох робочих днів повинен видалити стару заяву.
 
Що робити претендентам, якщо їхні прізвища потрапили в рішення Національної комісії зі стандартів державної мови "Про відмову у видачі державного сертифіката"?
 
Якщо у тексті такого рішення зазначено: "Відмовити у видачі державних сертифікатів про рівень володіння державною мовою особам, які зобов'язані володіти державною мовою та застосовувати її під час виконання службових обов'язків, відповідно до списку згідно з додатком та допустити їх до складання іспиту на рівень володіння державною мовою", то претендент має:
  1. знати номер цього рішення Комісії та зробити його копію;
  2. прийти до місця складання іспиту;
  3. звернутися до інструктора;
  4. інструктор та відповідальна особа Комісії здійснюють перевірку даних та допускають претендента до складання іспиту;
  5. скласти іспит.
З питань щодо отримання роз'яснень, надання загальної чи додаткової інформації, технічного забезпечення діяльності іспитової системи для визначення рівня володіння державною мовою ви завжди можете звернутися до служби технічної підтримки користувачів, надіславши запит на електронну адресу support@mova.gov.ua або зателефонувавши за номером +38(044) 235-00-65.
 
Перед тим, як телефонувати, переконайтесь, що ви готові відповісти на запитання технічного спеціаліста:
  • вказати питання чи проблему, що виникла під час користування електронною іспитовою системою https://exam.mova.gov.ua, Реєстром державних сертифікатів https://rds.mova.gov.ua тощо;
  • вказати своє прізвище, власне ім'я та ім'я по батькові;
  • вказати особисту електронну адресу-ключ (обов'язково), з якої ви авторизовані в електронній іспитовій системі https://exam.mova.gov.ua;
  • вказати контактний номер телефону та особисту електронну пошту, на яку бажаєте отримати відповідь.
Приєднуйтесь до доброзичливих груп в Telegram та Viber, щоб обговорити важливі для вас питання з іншими учасниками іспиту.
Запитання і відповіді
Теми переказів
Теми монологів